قدرت های شگفت

قدرت های شگفت

0
40

به نام خداوند متعال

گاهی اوقات در طی زندگی خود شاهد وقایعی هستیم که باعث تعجب بسیار در ما و اطرافیان میشه . وقایعی مانند الهام و بصیرت ، نبوغ و استعداد در برخی از کودکان، تله پاتی و ادراک فراحسی ، همزمانی  و …. در این پست ، به بررسی این وقایع از دیدگاه علمی و آناتومی بدن و ذهن انسان میپردازیم . با ما همراه باشید .

قدرتهای شگفت

برای ادا کردن حق مطلب به شما عزیزان ، نیاز به این داریم که ذهن و مغز را برای شما تعریف کنیم .

اکثر ما انسان ها ، اینگونه فکر میکنیم که تمام فعالیت های فکری ، محاسباتی ، ادراکی و فرا حسی ما از طریق مغز انجام میشود . این تعریف کاملا درست نیست و البته کاملا غلط هم نیست .

مغز انسان تشکیل شده از آب و چربی است ، همان طور که اطلاع داریم ، آب دارای حافظه است ، آب کلمات و انرژی های مثبت و منفی را به خوبی درک میکند ، نام خدا را از نام شیطان تشخیص میدهد و … در داخل قشر مغز انسان، نورون هایی وجود دارد ، که شکل ظاهری آن ها مانند ریشه های درخت است .

نورون چیست ؟اصلی‌ترین یاخته‌های عصبی هستند. این یاخته‌ها وظیفه انتقال و دریافت داده‌های عصبی را بردوش دارند. آنها این کار را از راه هدایت تکانه‌ های الکتریکی انجام می‌دهند.

همانطور که مطالعه کردیم نورون های یا رشته های عصبی ، مانند ریشه های درخت در لایه قشر مغز که از آب و چربی تشکیل شده است وجود دارند ، این رشته ها پیام های الکتریکی که در مغز تولید میشود را به دیگر نقاط بدن منتقل میکنند که باعث حرکت دست ها ، پاها و دیگر اعضای بدن میشود .

aktive nervenzelle

حال از شما عزیزان این سوال رو دارم ، چگونه اندیشه ای در مغز انسان تولید میشه ؟ آیا آب و چربی و نورون های عصبی که همانند سیم های برق در قشر مغز وجود دارند دارای احساسات ، افکار ، درک ، حس خوشحالی و نگرانی و … هستند ؟!!!

مغز و ذهن انسان ، در تعامل به یک دیگر هستند ،مبحث رو با مثالی آغاز میکنیم : مغز انسان رو همانند یک رادیو فرض کنید . ذهن انسان رو همانند یک آنتن رادیو . رادیو بدون آنتن کار نمی کند و همچنین آنتن هم بدون رادیو هیچ کارایی خاصی ندارد …

عده ای بر این باور هستند که مغز انسان همانند یک هارد دیسک کامپیوتر است . حال از شما این سوال رو دارم ، آیا کامپیوتر خانگی شما که هزاران اطلاعات رو در خودش جای داده ، آیا میتونه ایده ای جدید رو به شما ارائه کنه ؟ آیا کامپوتر شما دارای سلیقه است ؟؟ دارای احساسات و عواطف است؟؟؟ به طور حتم خیر .

بلکه تنها از اطلاعاتی که در خود ذخیره کرده و یا برنامه هایی که در حافظه اش تعریف شده میتونه استفاده کنه . اما ما انسان ها در طول زندگی خود با مشاهده وقایع ، تصمیمات متفاوتی میگیریم ، هر یک دارای سلیقه ای متفاوت هستیم ، گه گاه ایده هایی رو ارائه میدیم که تا به حال کسی مانند اون ایده رو ارائه نکرده ، خواب هایی از آینده رو مشاهده میکنیم که به حقیقت می پیونده و غیره غیره .

پس در نتیجه : مغز انسان تنها یک کامپیوتر یا هارد دیسک نیست ، بلکه در کنار حافظه ای که در خود داره ، یک رادیو هم هست که توسط آنتن ، اطلاعاتی نو ، جدید و تازه رو دریافت میکنه . به تعریف دیگر ، مغز تجربیات رو ثبت میکند ، اما ذهن ، تجربه میکند .           ذهن یک شعور زنده است که تکامل می یابد و تکامل را دریافت می نماید . زمانی که به موضوعی فکر میکنید ، ذهن شما درست مانند رادیویی است که در حال جستجو برای دریافت سیگنال آنتن دهی بهتر است ، همچنین اطلاعات ذخیره شده در قشر مغز را نیز جستجو میکند تا از تلفیق این دو ، یک نتیجه گیری را حاصل کند .

حال با این مقدمه به مبحث قدرتهای شگفت میپردازیم تا بحث برای ما بهتر جا بیفته .

الهام و بصیرت

اگر مغز انسان اندیشه تولید میکند و این افکار نتیجه اطلاعات انبار شده در حافظه انسان باشد ، چگونه ممکن است که فکر تازه ای به ذهن کسی برسد ؟ افکار جدید از ذهن می آیند نه از مغز . اصلی ترین افکار جدید را الهام می نامند . و دیدن چیزی جدید در مورد خود را بصیرت می نامند .

الهام :گاهی ما در طول زندگی خود با موانعی رو به رو میشیم ، با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنیم ، ناگهان ایده ای به ذهنمان میرسد ، یا کلامی رو دریافت میکنیم و در دل ایمان داریم که این ایده یا کلام درست است و آن را عملی میکنیم . بعد از انجام این کار خواهیم دید از لحاظ مادی یا معنوی ارتقاء پیدا کردیم . در نتیجه الهام یک پیام ذهنی یا کلامی برای پیشرفت انسانها است . اختراع برق ، اختراع ماشین بخار ، کشف جاذبه زمین ، همه این ها را میتوان یک الهام نامید .

بصیرت : هر یک از ما انسان ها دارای افکار و اخلاق خوب و بدی هستیم . اما به کرار دیدیم که برخی از انسان ها در دیدن مشکلات و ضعف های خود ناتوان هستند . این افراد بصیرت را ندارند یا بصیرت را گم کرده اند . یک رایانه شخصی ، صبح زمانی که شروع به کار میکند به این فکر نمیکند که چطور امروز را بهتر از دیروز کار کند و بیاندیشد . اما آیا خود شما هم مانند یک رایانه فکر میکنید ؟ جواب این سوال با شماست . زمانی که شما تصمیم میگیرید بهتر از این باشید ، اخلاق های بد خود را تکرار نکنید و به سمت خوبی ها پیش برید یعنی شما از ذهن خود ، بصیرت را دریافت کرده اید . بصیرت نیز یک نوع الهام از خدا برای شماست . الهام و بصیرت را باید جستجو کرد و سپس در انتظار طلوعشان نشست .

تله پاتی

بعضی وقت ها پیش اومده که خواستیم به کسی تلفن بزنیم ، به محض تلفن کردن طرف مقابل گفته که اتفاقا همین الان میخواستم بهت تلفن کنم ، یا همین الان تو فکرت بودم . این اتفاق رو ما تله پاتی می نامیم . اما اگر به این موضوع از نظر علمی نگاه کنیم چی ؟

دانشمندان این موضوع رو بر روی فرزندان دو قلوی بسیاری انجام دادند که در لحظه ی تولد این فرزندان رو از هم جدا کردند ، زمانی که فرزندان بزرگ شدند ، با اینکه در خانواده های متفاوت و مکان متفاوتی بزرگ شده بودند اما بیش از ۵۰ درصد علاقه ها و افکار اون ها با هم مشابه ها بوده . بسیار مشاهده کردیم که در زمان هایی ، به ناگه ، دلشوره ای شدید بهمون دست میده ، این اتفاق بیشتر در مادر ها اتفاق میفته ، مادر به یکباره میگه ، دلشوره دارم ، بچم ، زنگ بزن بچم ببین کجاست ، تماس که میگیریم متوجه میشیم اتفاقی برای شخص مورد نظر افتاده . عجیب اینکه مادر چطور این اتفاق رو حس کرده !!!

تجربه ی جالب دیگر دانشمندان این بود که ، مادری رو از فرزند خود جدا کرده و چندین کیلومتر دور تر از مادر نگه داشته اند . درست در زمانی که بچه شروع به گریه کردن میکنه ، ترشح شیر در سینه های مادر نیز دیده میشد . این امر ، به علت وحدت ذهن مادر و ذهن فرزند با یکدیگر است . که پیغام هایی رو به یکدیگر ارسال و دریافت میکنند . از این رو است که میگیم ذهن یک گیرنده دارای شعور ، درک و تکامل است .

ادراک فرا حسی

ادراک فرا حسی همان طور که از نامش پیداست ، یعنی درک کردن چیزی فراتر از حس های پنجگانه . به عنوان مثال : در حال راز و نیاز با خدای خود هستید ناگهان دچار شعف و سرور میشوید . یا بالعکس میل به گریه و سجده به انسان دست میدهد .

همان طور که اطلاع داریم ، به طور مدام اطلاعات و هدایت ها و در یک جمله نور الهی سراسر در حال جاری شدن بر تمام هستی است . همان طور که در بالا گفته شد ، اگر خود را آماده کنیم و در انتظار طلوع بنشینیم این اطلاعات را دریافت میکنیم . به عنوان مثال اختراع همزمان دو دانشمند به نام های لایپنیتز و نیوتون که به یک اختراع در یک زمان مشابه دست یافتن ، در حالی که کیلومتر ها از هم فاصله داشتند ، یکی از مثال های مشهور باشد . در یک معنی شاید این جمله که ایده هایی در ((هوا)) است ، درست باشد . جالب اینکه این هشیاری دریافت ، تنها در انسان ها وجود ندارد ، بلکه گیاهان نیز هم این خاصیت را دارا هستند ، به عنوان مثال طبق تحقیق دانشمندان گیاه شناسی ، در جنگل ها ، زمانی که درختان مورد استفاده بی رویه حیوانات قرار میگیرند ، بعضی از درختان صمغ هایی را برای دفاع از خود در برگ ها ترشح میکنند که باعث میشود از این استفاده بی رویه در امان باشند . این پدیده را نیز نمیتوان چیزی جز یک شعور و علم الهی که در لحظه ی لازم وارد عمل میشود نام گذاری کرد .

همزمانی

در مبحث جهان بینی از منظر علمی ما این رو میخونیم که رویداد ها با هیچ نیروی بیرونی سازمان نیافته اند ، اما مبحث تصادف و اتفاق چیز دیگری رو عنوان میکنه ، تا به حال پیش اومده کسی رو ببینید و فکر کنید که این آدم را چندین ساله که میشناسید ؟ یا تا به حال اتفاق افتاده که دچار مشکل شدید و یا نیاز به کمک شخصی دارید ، در همین حین است که با کسی آشنا میشید که تنها اون شخص میتونه مشکل شما رو حل کنه ؟ یا زمانی که کسی در آخرین دقیقه تصمیم میگرد سوار هواپیما نشود و بعد آن هواپیما سقوط میکند ؟ با مشاهده این وقایع به این نتیجه میرسیم که چیزی بیش از موضوع جهان بینی یا اتفاق و تصادف در این رویداد ها دخیل هستند .

چه چیزی باعث میشود که انسانی درست در لحظه ی نیاز به انسان کمک کند ؟ برای پاسخ به این سوال ، سَری به ژنتیک های انسان میزنیم . بدن شما تشکیل شده از میلیارد ها سلول است که در داخل هر سلول یک دی ان ای DNA  وجود دارد .

DNA  در انسان ، درون هسته ی سلول باقی می ماند و ۹۹% موارد اولیه ژنتیکی دی ان دی در حالت غیر فعال و خنثی قرار دارد تا زمانی که زمانی که بازگشایی و تقسیم و یا ساخت سلول دیگری نیاز باشد … دی ان ای انسان که غیر فعال نیز هست ، چطور میداند در زمان مناسب باید زنده و فعال شود ؟!!!

برای افتادن دندان های شیری یک کودک و جانشین شدن دندانی های دائمی ، DNA  باید درباره ی گذشت زمان خیلی چیز ها بداند . همین مساله در باب هر فرآیندی در داخل بدن انسان صادق است . هر سلول در بدن انسان به وضوح میداند که خود را چگونه تغذیه کند ، یک سلول نهایتا تا سه روز عمر میکند ، سلول زمانی که به زوال نزدیک میشود DNA موجود در سلول خود را فعال میکند تا سلول دیگری تولید شود . حال به این قضیه از ابعاد بالاتری نگاه کنید … اگر من و شما هر یک خود را یک سلول در این افرینش تصور کنیم چه ؟ با کمی بینش و بصیرت در خواهیم یافت زمانی که در کوچکترین عضو بدن یعنی سلول ؛ همه چیز به درستی و در زمان مناسب انجام میشود ، پس برای ما هم میتواند به همین شکل باشد ، هر چیزی در زمان مناسب به دست ما خواهد رسید ، البته به این شرط که ما زمان خود را با زمان محیط پیرامون هماهنگ کنیم . این یعنی همزمانی . همزمانی ما با محیط پیرامون اشاره به همان آگاهی ما از علت حضور در دنیا دارد ، زیرا یک سلول میداند چه وظیفه ای در دنیا دارد ، ما نیز باید بدانیم چه وظیفه ای داریم . و همان طور که گفته شد ، اگر ما خود را آماده نگه داریم ، هر چیز در زمان مناسب به دست ما خواهد رسید .

شخصیت های پنهان ، چند شخصیتی

با این دسته از افراد ، روانشناسان بیشتر آشنا هستند ، انسان هایی که دچار چند شخصیتی هستند ، الان خوب هستند ، ساعتی بعد دیوانه ، ساعتی بعد ایثارگر ، ساعتی بعد غمگین و افسرده هستند . به تعاریف زیر دقت کنید .

زمانی که یک قانون پایان می پذیرد ، قانون دیگری ظاهر میشود ، ما این رفتار رو در سلول های بدن نیز شاهد هستیم ، سلول در مغز ، شاید در تمامی عمر زنده بماند ، اما همان سلول در بدن انسان ، سه روز عمر میکند . همان سلول هنگامی که در اسپرم مرد وجود دارد ، در داخل کمر ، به بقای زندگی خود و دیگر اسپرم ها کمک میکند ، اما زمانی که وارد رحم زن میشود تمام تلاش خود را انجام میدهد تا از دیگر اسپرم ها سبقت بگیرد تا به تخمدان برسد و زندگی دیگر سلول ها برایش ارزشی ندارد . در انسان های چند شخصیتی نیز همین روال وجود دارد . انسان چند شخصیتی دارای ثبات اخلاقی نیست و مکان های مختلف رفتاری های متفاوتی را از خود نشان میدهد ، در هر شخصیت چنان ایفای نقش می کند که گویا تا چند دقیقه قبل شخص دیگری نبوده است . افراد چند شخصیتی ، قبول ندارند که دچار توهم میشوند یا اینکه چندین شخصیت را دارا هستند ، بلکه خود را یک انسان با ثبات فرض میکنند . انسان چند شخصیتی یک بازیگر ماهر است که نمیتواند ببیند توهم ، توهم است . داستان زیر را دنبال کنید .

روزی شاگردی به استادی گفت : چرا اصرار دارید که خود طبیعی من ، غیر واقعی است؟

استاد پاسخ داد : چرا این سوال را به صورت دیگر بیان نکنیم ؟ چرا فکر میکنی که واقعی هستی ؟

شاگرد گفت : آشکار است ، من فکر میکنم ، حس میکنم و عمل میکنم ، خود را میشناسم ، میدانم که هستم ، با تمام عاداتم ، تمام علایق و نفرت هایم .

استاد تاکید کرد : بلکه ، اما واقعا چه میدانی ؟ آیا وقتی که در خواب هستی ، عادات خود را داری ؟

شاگرد پاسخ داد : در رویا نا آگاهم ، اما حالا که هوشیار هستم .

استاد با خنده گفت : واقعا ؟ اایا میتوانی آنچه را که دیروز برایت اتفاق افتاده به یاد آوری ؟ یا حتی به آنچه که یک ساعت پیش فکر میکردی ، به یاد آوری ؟ آیا خود آگاهی تو یک خاطره نیست ؟مانند رویاهات که به محض بیداری آن ها را از یاد میبری ؟

شاگرد که متعجب به نظر می آمد گفت : درست است استاد ، اما هیچ یک از این ها من را غیر واقعی نمی سازد ، شاید من خیلی سر در گم شده ام .

استاد سرش را با علامت نفی تکان داد و گفت ، اگر اینگونه باشد ، پس همه ی ما سر در گم هستیم ، حقیقت این است که ما انسان ها مدام در حال تغییر هستیم ، اما خود این تغییر را نمی بینیم . (( من )) مدام در حال تغییر است ، برای هر تجربه تجربه کننده متفاوتی وجود دارد .

به واقع هم هیمنطوره دوستان ، خود من ، در حال حاضر ، انسان سه سال پیش نیستم و به طور حتم سه سال بعد هم انسان حال حاضر نخواهم بود . اگر قبول کنم که ((من)) در حال تغییر هستم ،هر لحظه برای ((من)) تجربه ای متفاوت رو در بر خواهد داشت .

اما تجربیات ((من)) مهم نیستند ، در پی هر پیروزی شکست و در پی هر درد ، لذتی نهفته است ، انسان باید از این تجربیات ، آگاهی لازم رو استخراج کنه ، این راهی است ، برای بیرون آمدن از توهم ، با این اوصاف تجربیات در دستان شما هستند ، نه شما در دستان تجربیات .

نتیجه گیری

مغز و ذهن ، جدا از هم ، اما در تعامل با یکدیگر هستند . مغز تجربه را ثبت میکند ، اما ذهن تجربه میکند .

برای تمامی ما انسان ها ، الهام صورت میگیرد ، هر اندیشه ی تازه ای در ذهن شما یک الهام است که از ذهن به مغز شما خطور کرده است ، تنها کافی است که این الهامات را ببینید و برای الهامات بیشتر خود را آماده کنید .

بصیرت یعنی اینکه اشتباهات و فراز و نشیب های خود را ببینیم و در صدد رفع آن بر آییم .

تله پاتی نشانی از ارتباط ذهن انسان ها با یکدیگر و ادراک فرا حسی نشانی از تعامل ذهن خداوند یا ذهن کُل با ذهن انسان است .

همزمانی گویای این بود که همه چیز در زمان مناسب روی میدهد ، به طور اتوماتیک وار ، به واسطه ی علمی نهان که در درون خود جای داده است . پس تو خود را با این علم هماهنگ کن تا همزمان با تکامل آفرینش تکامل خود را مهیا کنی .

شخصیت های پنهان این را گفت که هر یک دارای شخصیت هایی هستیم که آن ها را نمیشناسیم ، خوب است که بدانیم هر یک دارای تغییر هستیم ، زندگی جاری است ، باید آن گونه باشیم که محصور تجربیات نباشیم ، بلکه از تجربیات آگاهی را استخراج کنیم . به ثبات اخلاقی برسیم و خود را در قالب یک ((من حقیقی)) بسازیم ، نه یک ((من توهمی)) .

کمک گرفته شده از کتاب چگونه خدا را بشناسیم ، نوشته دکتر دی پاک چوپرا.

امید که این پست نیز برای شما عزیزان مفید باشه ، نظرات شما تکمیل کننده این پست خواهد بود .

%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%b3%d8%b1%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1

شهاب دلفان آذری 7 سال است که چشمانم با نگاه دیگری به دنیا باز شده است. شاید بتوان گفت 7 ساله ام. زندگی توامی از عشق و شوق تسلیم بودن در برابر خدایی است که آفریننده ی عشق است. رفته رفته تعالیم و مفاهیم بالاتری را کسب میکنیم. در یادگیری مطالب کوتاهی نکن. زمان همیشگی نیست. یک روز وقت رفتن من و تو نیز می آید. آن زمان سرنوشت ساز است. بگذار رو سفید باشیم. دنیا از آن چیزی که در ظاهر می بینی بسیار عمیق تر، با ارزشتر و معنوی تر است. تنها کافیست که بخواهی خدایت را بشناسی. اگر شاگرد حاضر باشد. استاد نیز حاضر میشود.

دیدگاه(۴۰)

  1. سلام. دیدم که در جواب دوستی گفته بودید بیداری کندالینی حتما باید با استاد باشه. من استاد ندارم و پیدا کردنش هم کار ساده ای نیست.با کتاب کندالینی یوگا تمرین میکنم و امیدوارم استاد پیدا کنم در مسیر(در صورتی که شما شخصی رو میشناسید ممنون میشم معرفی کنید).از طرف دیگه در این مورد که گفتید بهشون که رفتن در طبیعت و دور از آدم ها مهم نیست،من خودم هم در طبیعت خیلی راحت ترم. جایی که کسی نیست مشغله فکری هم نیست و آدم به طبیعت و منشا آرامش نزدیک میشه.نه اینکه نتونم با انسان ها باشم ولی همیشه طبیعت رو ترجیح دادم.
    ممنون از شما.

  2. واقعا مطالب تون عالیه خواهشا مطالب بیشتر در مورد کوانتوم و سیاه چاله ها در فضا و انرژی بزارید ممنون

  3. سلام اقا شهاب گرامی سوالم در مورد بیداری کندالینی هست چند ساله مشکلاتی در ایران داشتم و مجبور شدم تنها به جایی سفر کنم که سکوته و طبیعت با هیچکس ارتباطی نداشتم و از گناه تا جاییکه تونستم فاصله گرفتم و متوجه بالا امدن انرژی.در چاکراها شدم که گاها با درد همراه بود و چند روز مانند مستها بودم الان دو ماه میگذره و هر کار بدی رو که میکنم خودم میفهمم بعدش چی میشه مثلا حتی آزار یک مگس ، نگاه کردن به صورت مردم اذیتم میکنه چون وقتی نگاه میکنم میفهمم ناراحتن البته فقط همین ،هاله رو نمیبینم . خوانده ام که باید برای کندالینی راهنما داشته باشید خوب من که به کسی دسترسی ندارم واصلا قراره چه اتفاقی برای من بیافته و با این بیداری به کجا میروم ؟ پیشاپیش از وقت گرانقدرتان برای پاسخ این سوال سپاسگذارم

    1. سلام به شما بهار عزیز.
      بیداری کندالینی هم یکی از مراحل بیداری هست ، که رفته رفته برای عزیزانی که در مسیر آگاهی و خود آگاهی قرار دارن اتفاق می افته. اما صرفا این مورد بعد از ریاضت و مراقبه های بسیار اتفاق نمی افته. در برخی از عزیزانی که اهل نماز و قرآن و کردار و رفتار درست هم بودن مشاهده شده.
      اما اینکه میگید به شهر یا کشور دیگری سفر کردید خودش جای سواله. خب چرا ؟ اگر نمیرفتید نمیشد ؟ پیشرفت معنوی اتفاق نمی افتاد؟
      تا کی قراره در طبیعت و سکوت مستقر باشید؟ انسان دوباره باید به جمعیت برگرده ، اون وقت چه خواهد شد؟
      و اینکه میگید نگاه کردن به مردم شما رو اذیت میکنه. این هم یک نقطه قوت نیست، بلکه یک نقطه ضعف هست.
      ما حتی اگر به بیداری هم میرسیم، باید ماهیت انسان ها رو درک کنیم.
      انسانها شاید ناراحت باشن، شاید گناهکار باشن، شاید بدترین اشکال در چهره اونها دیده بشه. اما باید بدونیم که این موارد نباید روی ما تاثیر منفی بزاره که بخوایم از جمعیت فرار کنیم.
      از نظر من شما دارید چاکراهای خودتون رو باز میکنید و به همین علت دریافت های شما داره بالا میره. اما این مورد همانطور که به ظاهر خوب هست، در باطن هم ایرادهای فراوانی داره.
      آگاهی این نیست که ما چیزایی رو حس کنیم که دیگران نمیتونن حس کنن. آگاهی این هست که بتونیم در میان انسان ها و جهانی که برای ما تداعی شده، به انسان های دیگر کمک کنیم، مفید باشیم، خود را بشناسیم، خدا را بشناسیم و از همین مجموعه آسمان ها را فتح کنیم.
      از نظر من شما دارید به بیراهه میرید و راه حل پیشرفت معنوی این نیست.
      برای کندالینی هم حتما حتما حتما باید یک استاد با تجربه در کنار شما وجود داشته باشه. کندالینی به مانند یک سیل خطرناک هست، اگر اماده دریافتش نباشید، شما رو ویران خواهد کرد. موفق باشید.

  4. سلام من چند روز پیش وقتی داشتم دعا میکردم در حال وارد شدن به یه تونلی از نور بودم و چون ترسیدم سریع چشمام باز کردم و اون تونل خیلی نورانی بود یه چیزی شبیه ستاره و آسمون میدیدم داخل تونل میخوام بدونم اون تونل دقیقا چی بوده و به کجا میرفته؟خیلی دوست دارم بدونم اگر چشمام باز نمیکردم به کجا میرفتم

    1. سلام فائزه عزیز
      دیدن تونل در رویا توسط خود من و دیگر عزیزان تجربه شده
      زمانی که تونل رو میبینید به این معنی هست که در حال طی کردن مسیر معنوی هستید و آن روشنایی انتهای تونل دلیل بر نزدیک شدن به دوره ی جدیدی از معنویت هستید.
      رد شدن شما از تونل به تلاش شما در رویا ربطی نداره
      بلکه سطح روحی و معنوی و اعمال و رفتار و کردار شما هست که اجاره عبور از تونل رو صادر میکنه

  5. سلام اقا شهاب باز یک اتفاق دیگر من در تابستان فقط ۵ دقیقه تمرین باز شدن چاکرا ها رو انجام دادم الان قدرت های خاصی پیدا کردم قبلا باد رو کنترل میکردم الان به طور ناخوداگاه دستم را روی کنار پیشانیم قرار میدهم و به هر کس نگاه میکنم فکرش را میخوانم میتونم با تله پاتی این قدرت ها رو به برادرم انتقال کنم ؟میدونم شاید باور نکنید یا فکر کنید چه سوال احمقانه ای من میخوام بدونم میشه قدرت ها رو با تله پاتی انتقال داد یا نه

    1. سلام به شما یاسمن عزیز.
      اینکه شما این قدرت ها رو دارید، درش شکی نیست. اما شما سطح لازم رو داشتید که بهتون داده شده.
      شما جنبه ی این قدرت ها رو داشتید که بهتون داده شده.
      حالا چرا میخواین این قدرت ها رو به شخص دیگری منتقل کنید ؟ از کجا میدونید صلاحیت این قدرت رو داره یا نداره ؟ از کجا میدونید این کار درسته یا غلط ؟ به فکر کارما هم هستید ؟
      یقینا اگر به صورت اشتباه این قدرت رو انتقال بدید، خودتون نتیجه عکس اون قدرت رو در خود تجربه خواهید کرد.
      و این قدرت ها قابل انتقال نیست. مثل اینه که شما بخواین موتور بنز رو روی بدنه پراید جا بدید. اصلا جا نمیشه، اگرم بشه پراید رو منفجر میکنه. انتخاب با شماست.

      1. سلام چون دیگران باور نمیکنند مثلا من میگم که طرف چه فکری کرده ولی طرف باور نمیکنه و میگه من این فکر رو نمیکردم اما وقتی بهش نمیگم مثلا تو ذهنش میخونم که نهار قرمه سبزی دارن و وقتی ازش میپرسم اون میگه درسته فکر کنم اگر اون قدرت رو حس بکنن باورش میکنن

  6. سلام ببخشید ما یک خانواده هستیم که حس میکنیم که قدرت های خاصی داریم من میتونیم باد رو کنترل کنم برادرم اب پدرم امواج الکتریکی رو مادرم هم خواب هایی با معنی های دقیقی میبینه ایا این ها قدرت خاصی هست میدونم شاید باور نکنید ولی اگر دام های اینترنتی نبود فیلم قدرتم رو میفرستادم

    1. سلام ب شنل یاسمن عزیز.
      این مورد میتونه حقیقی باشه. اگر مایل بودید بیشتر در این مورد توضیح بدید در ایمیل با من در تماس باشید.
      d_lands@yahoo.com

  7. سلام من چند وقت که خواب شیطان میبینم توخواب میخواد به گناه بِکِشَتَم وبه دلیل این خواب ها از تاریکی خیلی میترسم کمک کنید

    1. سلام به شما .
      این خواب شما ریشه در بیداری شما داره.
      یا داری به طور غلط خودتون رو سرکوب میکنید. یا از شیطان میترسید. و یا انقد شخص پاکی هستید که شیطان میخواد شمارو به گناه بکشونه.
      اگر از شیطان میترسید قران و نماز بخونید.
      اگر امیالی رو سرکوب میکنید، به بینش درستی از اون برسید.
      و اگر انسان بسیار پاکی هستید، حواستون باشه که به دام گناه نیفتید.

  8. سلام یعنی چشم سوم که باعث ارتباط با جنیان میشه واقعیه؟و سوال دومم ببخشید شما تو اینستاگرام صفحه ای دارید؟؟؟

    1. سلام به شما.
      امروزه عزیزانی که از متافیزیک وارد وادی خداشناسی میشن، با سایت ها و مطالبی آشنا میشن که تمریناتی را به آن ها آموزش میدهد.
      که باز کردن چشم سوم یکی از همین تمرینات هست.
      چشم سوم ، به زمان درست ، رفته رفته باز خواهد شد، زمان درست ، آن زمانی است که چاکراهای زیرین چشم سوم فعال شده باشند.
      اگر شخص بدون هیچ پیش زمینه ای با انجام تمرینات متافیزیک شروع به بازگشایی چشم سوم خود کند. در روز های اول درد در ناحیه پیشانی، سپس سر درد طولانی مدت ، سپس شنیدن صداهای بی مورد، سپس دیدن خواب های کابوس مانند، سپس مشاهده و ارتباط با جنیان را تجربه خواهد کرد.
      انتخاب با شما است … !!!
      ما در اینستاگرام هیچ صفحه ای نداریم.

      1. یعنی اگه چشم سوم با روش های معنوی فعال شه دیگه جن ها رو نمی بینیم و صداشونو نمی شنویم؟

        1. اگر با رش معنوی فعال بشه دیگه مشکلی نخواهد بود. اما احتیاط لازمه همیشه

  9. سلام اقا شهاب ببخشید من دچار یه چیزی عجیب شدم که اسمشو نمیدونم چی بذارم اتفاقایی که قرار تو اینده بیفته و میبینم نه با این چشم مادی یه جور خاص دیگه به دوستان زیادی هر چی گفتم همون شده چند سال اینجوری شدم اما نمیدونم چیو میخواد بهم نشون بده قضیش خیلی طولانی هستش اتفاقایی خیلی عجیب افتاده حتی با کسایی ارتباط برقرار کردم که تو این دنیا نبودن ولی اجازه سوال کردن تو اون زمان نداشتم الان فقط میخوام بدونم این چیه همرامه چیکار کنم بیشتر ازش بفهمم

    1. سلام به شما سلما عزیز.
      چیزی که باهاش درگیر هستید رو کامل تر برای ما شرح بدید و همچنین با ذکر مثال. با این توضیح کم فکر کنم خودتون هم چیزی از نوششتون متوجه نشید.

  10. سلام شهاب مهربان…خواب دیدم حدودادوماه پیش که درمحیطی کثیف که یک نفرازنزدیکانم داشت اونجاروکثیف میکردتلویزیونوروشن کردم بعددیدم ی تانکی روتلویزیون نشون میده که یهم گنبدامام رضاومشک حضرت عباس دوان دوان اومدندوروی تانک مستقرشدند بعد یکهو یک نورسفیدمنوازپشت هول دادداخل صحنه اییکه میدیدم داخل گنبدوازعظمت گنبدکه وقتی باهاش مماس شدم واون بزرگی رواحساس میکردم جیغ زدم وتانک شروع کردبه حرکت بعدازخواب خیلی خوشحال بودم که همه چی حل میشه وهوامودارن ولی اوضاعی شدکه کاملامتضاده خوابه کن فیکون شده زندگیم به صورت خیلی بدترازقبل وهرچی توسل میکنم همین جوررو به بدتری میره…………پدرم همیشه میگه خوابهاتوبه کسی بگوکه درست تعبیرکنه چون اولین شخص هرچی بگه همون میشه چون توروایاتم اومده………..میشه برام تعبیرکنیدباتوجه به بدترشدن زندگیم که بعدش بوجوداومد….ممنون.

    1. سلام به شما خانم قاسمی.
      شما در خواب گنبدی را دیدید.
      یک تانک دیدید.
      یک نوری که شمارو به اون تصویر میبره.
      این یعنی اینکه زندگی شما در سایه معنویت هست ، اما یک تانک یعنی یک چیز خراب کن وارد این زندگی میشه. و این به خواست خداوند و یا اساتید معنوی هست. چون یک نور شمارو به اون صحنه وارد کرده. این میتونه امتحانات زندگی شما باشه.

  11. سلام ببخشید من یک خوابی دیده ام میخواستم به ایمیلتان بفرستم آیا شما میتوانید معنای آن را بگویید اگرمیتوانید لطفا به ایمیل من پیام بزنید. با تشکر

    1. سلام به شما ار پی عزیز.
      ما به کسی ایمیل نمی زنیم ، اگر خواهان این هستید که خوابتون رو به ما بگید ، کمی در سایت بگردید، ایمیل ما رو پیدا کنید، به ما ایمیل بزنید تا با کمال میل جوابتون رو بدیم.
      نه اینکه به ما ایمیل بزنید و بگید به من ایمیل بزنید. چون زمان این کار رو نداریم. شاد باشید.

  12. من خیلی وقته توخواب خیلی اذیت میشم همش ی چیز سیاه رنگ میبینم که تمام وجودمو احاطه میکنه ونمیزاره هیچ حرکتی بمنم وحتی ی قدم جلوبزارمو فرار کنم حتی بعضی وقتا تو خواب ک میبینمش میگم وایی دوباره این اومد.تو خواب با خودم فک میکنم جنه ولی خیلی اذیت میشم .من همیشه از جملات تاکییدی مثبت استفاده میکنم قران ودعا هم زیاد میخونم حتی همیشه شبها تسبیه دستمه وصلوات وایه الکرسی میخونم ولی واقعا دلیل این خوابو نمیدونم.من چن ماهی میشه با دنیای فرشته ها وانرژی و… اشنا شدم وخیلی زندگیمو راحت کرده احساس میکنم. این همه حرف زدم شاید شما دلیل این خوابمو بدونین هر چن ادما خودشون باید به نتیجه برسن واز ناخواداگاهم جواب بگیرم ولی واقعا جوابی نمیگیرم وپیدا نمیکنم

    1. آیا این اعمال برای رهایی از ترس انجام میشه ؟ اون چیز سیاه که تمام وجود شما را احاطه میکنه، ترس هست.
      ترس هاله ای سیاه رنگ هست که در وجود انسان ها قرار داره. که به مرور میتونه توسط خود فرد و یا استاد رویا از بدن شخص خارج بشه.
      شما نیاز به مطالعه در مورد ترس و علل ترس در انسان دارید. در گوگل جستجویی در این زمینه انجام بدین، و البته باید بگم در آینده مطلبی در این زمینه حتما خواهیم نوشت.

  13. سلام ممنونم به خاطر این همه پستهای خوب.ولی بعضی وقتها نمیدونم چرا وقتی بعصی مطالبتونومیخونم خیلی میترسم وگیج میشم ومجبورم زود از صفحه خارج شم.

    1. سلام به شما فرناز عزیز.
      ترس ناشی از ذهن انسان هست.
      ترس شما، به علت عدم شناخت شما از ذهن و خود ترس هست.
      ترس به علت از دست دادن چیزی در ما به وجود میاد. به عوان مثال زمانی که در ثروت غنی هستید ترسی ندارید، اما زمانی که پول شما در حال اتمام هست، ترس از بی پولی در شما زنده میشه.
      ببینید به چه علت این ترس در شما ایجاد میشه. ذهن شما در چه زمینه ای اعلام خطر میکنه.
      این ها فراز و نشیب های درونی شما هستند که شما باید اون ها رو مورد بررسی قرار بدید و به شناخت درستی از خود در این زمینه برسید. در غیر این صورت ترس همیشه در شما باقی خواهد ماند.

  14. سلام اقا شهاب
    من خیلی دوست دارم باهمسرم تله پاتی کنم تا عشق بینمون بیشتر بشه… به نظرتون باید چطور تمرین کنم که یه تمرین خوب و کامل باشه.. قدرت تلقین من معمولیه به نظرتون چقدر باید تمرین کنم.. ؟؟!
    دوم :تو بعضی از سایتها نوشته شده باید باشخصی تمرین کنید تارشد و پیشرفت خودتونو بسنجید ولی من برام همچین‌چیزی مقدور نیست..میشه‌جورای دیگه پیشرفت خودمونو بسنجیم؟!

    1. سلام به شما فاطمه خانم .
      راستش من خودم ترجیح میدم به جای این کارا و یا استفاده از همچین قدرت هایی ، صمیمیت ، رابطه ی خوب ، عشق و محبت ، هم دلی ، صداقت و … رو با همسرم شریک بشم . خود این عشق رو شکوفا و ماندگار میکنه . تله پاتی انجام بدید ، اما آیا این به شما درک زندگی ، درک همسر داری ، درک چگونه با مشکلات و سختی زندگی کردن رو به شما اعطا میکنه ؟ مسلما نه .
      اگر بر این کار تاکید دارید ، میتونید در سایت های دیگر به دنبالش باشید .
      کتابی هم در کتابخانه هست به نام رازهایی در مورد زنان و مردان ، اون کتاب هم میتونه به بالا بردن عشق میان شما و همسرتون کمک کنه .

  15. باسلام به شهاب و جویا
    میخواستم ببینم آیا بازشدن چشم سوم نشانه هایی هم دارد که دارد چشم سوم باز میشود یانه ندارد؟

    1. با سلام

      نشانه های ماورایی و نشانه های ادراکی و نشانه های ذهنی و جسمی ، همگی در این مقوله وجود دارند . اما مهمترین نتیجه از بازتر شدن چشم ِ سوم ، تاثیری ایست که بر دریچه های دریافتهای معنوی ِ ما بر روی ادراک ِ حقیقت و راه و مسیر ِ درست ِ الهی میگذارد .
      اگر چشم سوم پیش از موعد با اعمالی جون مدیتیشن ِ تمرکز بر روی ِ فقط ، همین چاکرا ، به مرحله ی باز شدنی بیش از حد برسد و یا فرد تحمل ِ دریافتهای روحی ِ بالایی را نداشته باشد ، توازن در جسم و روح و ذهن در فرد به هم میریزد و دنیایش ممکن است به جهنمی نسبتا بی پایان تبدیل شود .
      درک ِ این مطلب بر همه ی ما لازم است که در تمامی مراحل ِ زندگی و رسیدن به اهداف ، طریقت ِ متعادل را در نظر بگیریم :
      رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
      رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

      خیر پیش و در پناه حق
      جویا

  16. salam bar agha shahabe go
    man chand rozi has ke vaghti be aadade saat va taghvim va hata sharje goshim negah mikonam aadadi rond hastand baraye mesal gooshim 22 darsad sharj darad va saat 22:22 hast va hata tarikh an rooz 22 mibashad.
    az nazar khodam in amr besiar ajib va gij konande ast va hes mikonam khoda ya yek nirooii mikhahad ba man ertebat bargharar konad in etefagh taghriban rozi 10 bar barayam etefagh mioftad.
    man panzdah salam hast va aslan fardi mazhabi nistam.
    in mozo ro vaghti be doostam migam ziad bavareshon nemishe o ahamiat nemidan ama in vagheiie va vaghean baraye man etefagh miofte khahesh mikonam behem begid in ghazie chie??

    1. سلام سینا عزیز ، به این موضوع در پست پیام هایی از فرشتگان به صورت کامل عنوان شده . لطفا برید و پست پیام هایی از فرشتکان رو مطالعه کنید و لطفا با فونت فارسی با ما ارتباط برقرار کنید . پس از چند روز این پست شما که با حروف انگلیسی زده شده پاک میشود .

  17. سلام دوست عزیز ، البته هم میشه قلب فیزیکی رو نام برد ، هم قلبی که ما ازش به پاکی یاد میکنید ، مثال میگیم قلبش پاکه ، دلش صافه و ….
    این موضوعی که شما میگید ، از نظر فیزیک کوانتوم اثبات شده ، هر سلول در بدن امواج مغناطیسی خاصی رو تولید میکنه که سلول های اطراف قلب با ایجاد میدان مغناطیسی لازم ضربان قلب رو به طور منظم ایجاد و مستمر میکنند ، کسانی که قلبشون خوب نمیزنه و درست کار نمیکنه ، در اصل ، اگر از سطح فیزیک کوانتوم بهش نگاه کنیم ، میشه گفت امواج مغناطیسی تولید شده در اطراف قلب دچار مشکل شده .

  18. سلام
    به آقا شهاب گل
    بابت این نوشته هم ازتون تشکر می کنم گرچه همه نوشته هاتون زیباست.
    با خواندن واژه هایی مثل الهام و بصیرت، ادراک فراحسی، تله پاتی ، چند شخصیتی و … به یاد سوره زمر آیه ۲۹ افتادم که با “درک عمیق آن” چه آسان می شه به درجه ای برسیم که چند شخصیتی نباشیم تا بتوانیم به راحتی به بصیرت و دریافت الهام برسیم:
    خداوند می فرماید:
    ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا رَّجُلًا فِیهِ شُرَکَاء مُتَشَاکِسُونَ وَرَجُلًا سَلَمًا لِّرَجُلٍ هَلْ یَسْتَوِیَانِ مَثَلًا الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ .
    ترجمه: خداوند مردی را مثل زده که چند شریک ناسازگار بر سر او نزاع می کنند با مردی که تنها مملوک یک نفر باشد، آیا این دو در مثل با هم یکسانند؟ همه ستایش مخصوص خداست، بلکه بیشتر ایشان نمی دانند.
    شاید خواندن کلمه متشاکسون کمی سخت باشه اول بگم که ریشه آن شکس به فتح حرف اول و کسر حرف دوم است به معنای شخص بداخلاق، متشاکسون یعنی شرکایی که از بدخلقی همیشه با هم مشاجره داشته باشند.
    با این آیه خداوند می خواهد مشرک و موحد را برای ما توضیح دهد: مشرکی که ارباب و الهه متعدد دارد و حتی بر سر او دعوا می کنند، این خدا او را دستور می دهد کاری را انجام دهد و آن خدای دیگر از همان عمل او را نهی می کند و هر یک از خدایان می خواهند که مشرک نامبرده بنده خصوصی او باشد و تنها او را خدمت کند.
    و موحد، خالص در اختیار یک مخدوم است در نتیجه موحد تنها او را بر طبق اراده اش خدمت می کند بدون اینکه کسی با خدا بر سر او دعوایی داشته باشد.
    بنابراین وضع آن کسی که خالص برای یک نفر است خیلی بهتر از بیچاره ای که در اختیار چند نفر است.
    از جمله اربابهایی که مالک انسان می شوند و حتی بر سر او دعوا هم می کنند می شه از خونه، ماشین، ثروت، مدرک، شغل و … نام برد که ریشه چند شخصیته شدن انسان هم می توانند باشند و از آن بدتر اینکه برای تأمین نیازهای زندگی این یکی او را به دیگری حواله می دهد و آن دیگر به این، و از این نظر نیز محروم و بیچاره و بی نوا و سرگردان است.
    در آخر آیه خداوند به این نکته اشاره می کند؛ کسانی که در یک چنین وضعیتی هستند حتی خودشون هم خبر ندارند.
    در مقابل مردی را ذکر می کند که تنها تسلیم یک نفر است. خط و برنامه او مشخص ، صاحب اختیار او معلوم است، نه گرفتار تردید است و نه سرگردانی، نه تضاد و نه تناقض. با روحی آرام گام بر می دارد و با اطمینان خاطر به پیش می رود و تحت سرپرستی کسی قرار دارد که در همه چیز و همه حال و همه جا از او حمایت می کند آیا این دو یکسانند؟
    مشرک در میان انواع تضادها و تناقضها غوطه ور است، هر روز دل به معبودی می بندد و هر زمان به اربابی رو می آورد، نه آرامشی، نه اطمینانی و نه خط روشنی.
    اما موحد دل در گرو عشق خدا دارند، از تمام عالم خدا را برگزیده و در همه حال به سایه لطف او که مافوق همه چیز است پناه می برد از ما سوی الله چشم برداشته و دیده به او دوخته است و برای یک چنین شخصی دریافت الهام چه راحت خواهد شد.
    ***
    از کفر من تا دین تو راهی به جز تردید نیست
    دلخوش به فانوسم نکن، اینجا مگر خورشید نیست
    با حس ویرانی بیا تا بشکند دیوار من
    چیزی نگفتن بهتر از تکرار طوطی وار من
    بی جست و جو ایمان ما از جنس عادت می شود
    حتی عبادت بی عمل وهم سعادت می شود
    با عشق، آن سوی خطر جایی برای ترس نیست
    در انتهای موعظه دیگر مجال درس نیست
    کافر اگر عاشق شود بی پرده مؤمن می شود
    چیزی شبیه معجزه با عشق ممکن می شود
    افشین یدالهی

    1. سلام بر پروانه عزیز ، ممنون بابت نظر بسیار زیبا و کاملت ، حرفی برای گفتن نذاشتی ، در ابتدا که با آیه ای از قرآن ما رو محشور کردی و در انتها هم با این شعر زیبا … بی جست و جو ایمان ما از جنس عادت می شود
      حتی عبادت بی عمل وهم سعادت می شود این بیت از شعر رو خیلی دوست داشتم . افرین بر افشین یدالهی و سپاس از شما .

  19. سلام…من می تونم ازتون کمک بخوام؟

    من خونوادمون اردیبهشت رفتیم مکه..
    من چند باری بعد از اون خواب مکه میدیدم..حتی بعد طواف خواب دیدم برنج پخش می کنم(البته فقط پخش میکردم) ..اما خب هیچ اتفاق خاصی توی زندگی روزمرم نیفتاد..
    تا این که خواهرم هنوز خواب مکه میبینه..
    همین دیشبم خواب دیده ک با مامانم رفتن حرم امام رضا و از یه مکانی ک خادما اجازه نمیدادن ی کاسه اب خوردنو بعدشم نماز خوندن.

    شما می دونین چ تعبیری داره؟

    1. سلام دوست عزیز ، ابتدا اینکه مکه رفتن شما قبول ، خوش به سعادت شما . شاید برای ما انسان هایی که به دین اسلام اعتقاد داریم ، یکی از با شکوه ترین خواب های معنوی میتونه دیدن مکه در خواب و یا طواف به دور مکه باشه . که نشان از مقام و منزلت انسان نزد خداوند داره .
      بعد دوم این خواب ، دلتنگی روح یا خود انسان برای طواف دوباره مکه هست که باعث میشه شب ها خواب مکه ببینیم .
      اینکه شما میگین تاثیری در زندگی روزمره نداشته ، میشه گفت هر لحظه از زندگی ما تاثیری را روی لحظات بعدی زندگی ما میذاره ، ولی خب ، ما به علت خام بودن از دیدن اون تاثیرات ناتوان هستیم . هم اینکه همون طور که گفتم نشان از مقام و منزلت انسان نزد خداست ، تا به مراتب بالای معنویت نرسیم نمیتونیم مکه رو مشاهده کنیم . البته باز هم میگم . برای مسلمان ها این خواب با این تعبیر صدق میکنه . یک مسیحی ، خواب دیگری رو مشاهده میکنه و یک یهود هم همینطور .

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قبل از ارسال دیدگاه معادله زیر را پاسخ دهید. *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.