صفحه اصلی مراقبه و مدیتیشن

مراقبه و مدیتیشن

مراقبه و مدیتیشن ، مخصوص عرفان های غربی نیست و نباید آن را یک انحراف یا یک معقوله غیر ضروری دانست ، مراقبه و مدیتیشن در عرفان اسلامی و در دین اسلام نیز وجود دارد ، اما با کمی تفاوت ، به عنوان مثال ذکر های شبانه ، نماز شب ، سجده های طولانی ، همه ، نوعی مراقبه و مدیتیشن هستند که از منظر علمی نیز این موضوع ثابت شده است .  انسان در فعالیت های روزانه خود با مشغله های بسیاری رو به رو است ، هر یک از ما ، از صبح تا پایان شب  بسته به نوع کار و فعالیت خود ، به طور مداوم مشغول فعالیت ذهنی و جسمی هستیم .

مشغله هایی که تماما برای زندگی روز مره و به نوعی زندگی مادی و جسمی ما لازم و ضروری هستند ، هر یک از ما بر این موضوع واقف هستیم که روح بعد معنوی ما انسان ها را تشکیل می دهد ، آیا همان گونه که روزانه سه وعده غذا برای جسم در نظر میگیریم ، ورزش های جسمانی را انجام میدهیم تا سلامتی خود را حفظ کنیم ، آیا نباید کمی نیز برای روح خود ارزش قائل شویم ؟ آیا روح ما نیاز به آرامش ؟ استراحت ؟ ورزش و انررژی ندارد ؟  به طور حتم اینگونه نیست … انسان هایی که نماز های پنج گانه خود را به طور مرتب به جا می آورند ، از آرامش ذهنی و روحی بیشتری برخور دار هستند ، زیرا خواندن نماز خود باعث آرامش و تخلیه ی انرژی های منفی بدن از طریق سجده کردن میشود . اما انسان هایی که اهل نماز خواندن نیستند ، اگر در مسیر معنوی قرار دارند ، برای افزایش بعد معنوی و سلامت روح خود  به مراقبه و مدیتیشن نیازمند هستند … و انسان های دین گرا نیز با انجام مراقبه و مدیتیشن و تمرینات سکوت میتوانند بیش از پیش سلامت روح خود را تضمین کنند . 

در ادامه  ویدیو هایی در مورد آموزش مراقبه و مدیتیشن و نکات مربوط به آن ها را برای شما گرد هم آورده ایم … امید که مفید باشد …

مدیتیشن چیست ؟ مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن است. این تمرکز میتواند بر روی یک صدا، عبارت یا دعا، شئ، تصویر، آگاهی از خویشتن، نحوه تنفس، فرائض دینی و… صورت گیرد. هدف از این کار آگاهی از لحظه حال، رسیدن به آرامش، و کاهش استرس است. مدیتیشن موجب ارتقای شخصیت و رشد روحانی و معنوی می شود. منبع : ویکی پدیا

مراقبه به طور کلی فنون تسلط بر ذهن است. به گفته معتقدان این روش، هدف مراقبه تربیت و کنترل ذهن توسط تکنیک‌های درون‌نگرانه برای رسیدن به شادی آگاهی و آرامشی عمیق و طولانی و غیر وابسته به غیر است. منبع : ویکی پدیا

مراقبه




کریشنا مورتی ، مراقبه


مقددمه ای بر مراقبه ، دی پاک چوپرا



اگر با نحوه ی مراقبه کردن آشنا نیستید ، میتوانید از این ویدیو استفاده کنید … این ویدیو را در حالت پخش قرار داده و به مراقبه بنشینید .



در مدیتیشن هدف ما  ، آرامش ذهنی است ، معمول ترین راه مدیتیشن استفاده از یک موزیک ملایم است ، به عنوان مثال تک نوازی های ویلون و پیانو نیز برای این امر مناسب هستند . ویدیوی که در این قسمت مشاهده میکنیم مدت زمان آن شصت دقیقه است ، میتوانید این ویدیو را در حال پخش قرار دهید و در حالت مدیتیشن قرار بگیرید . در مراحل ابتدایی بیست  تا سی دقیقه مدیتیشن در روز کافی است .



دستیابی به آرامش از طریق مدیتیشن و درون گرایی + تعریف مدیتیشن + آموزش



در این ویدیو : ماهیت درونی + توضیح مدیتیشن + توضیح انرژیکی



 



 

 

دیدگاه(۱۰)

  1. سلام به اقا شهاب عزیز از اینکه خداوند لطفش را شامل حال شما کرده واقعا خوشحالم . وشما هم دیگران را بدون هیچ چشم داشتی راهنمایی می کنی ازخداوند می خواهم همیشه کمکت کند و به درجات بالا در معنویت برساند انشاالله .من کلاسهای زیادی و پیشه خیلی ها که خودشون را استاد معرفی می کنند رفته ام ولی در اخر دیدم بیشترانها هدفشان پول دراوردن است ویک سری از بچه هایی که شورو شوغ داشتن را ناامید کردن و به بیراهه کشاندن ( امید وارم خدا انها را نبخشه )برای مثل کلاس چشم سوم . کندالنیی .برونفکنی . سوال می کردم ایاشما خودتان اینها را تجربه کردید در جواب می گفت نه شما با اینها کاری نداشته باشید اخه کسیکه خودش با دوتا کتاب خواندن به خودش درجه استادی بده این درسته .من می خواهم به بچه هایی که دنباله این درسها هستن بگم اگر مربی شما اینها را تجربه نکرده باشد گول حرفهای شیرین این استادانه دوروغین را نخورید اینها را من تجربه کرده ام و از اقا شهاب که خودش اینها تجربه کرده و بچه هایی را که در این کار تجربه دارند همه را جمع کرده واقعا تشکر می کنم شهاب جان کاره بزرگی راپایگذاری کردی قدر این کارت را بدان خیلی ارزش دارد در ضمن اگر برایت امکان داره یک شماره تماس به من بده که بیشتر از تجربیاتت استفاده ببرم . متشکرم ارمان .

    1. سلام آرمان عزیز، ممنون از محبتت برادر …
      بهم ایمیل بزن آرمان عزیز ،اونجا صحبت میکنیم با هم.

  2. سلام خدمت عزیزان…. وقتتون ب خیر و سلامت… سوالی داشتم… راجع ب باز کردن چاکراها ب جز جزوه eft چیز دیگه ای ندیدم… میشه روش های دیگه ای برای بازکردن چاکراها در سایت قرار بدین؟

    1. محسن عزیز ، سلام، لطفا این موضوع رو در سایت های دیگری جستجو کنید ، در این سایت مطلبی در این مورد وجود ندارد .

  3. سلام و درود ب شما عزیزان
    سوالی دارم…. من دو هفته ای هست مراقبه میکنم ولی اکثرا وسط مراقبه خوابم میگیره چند دقیقه وبعد بیدار میشم.. چ راهکاری ارایه میدید؟…. سوال دومی هم داشتم…لطفا هیپنوتیزم رو هم که خود نوعی مراقبه است رو در ساییتتون قرار بدید وبگید چطور میشه هیپنوتیزم قوی ای داشته باشیم

    1. سلام به شما محسن عزیز ، علت خواب آلودگی شما چی میتونه باشه به نظر شما ؟ به طور حتم اگر ساعت ۱۱ ظهر که سر و حال هستیم این کار رو انجام بدیم خوابمون نمیگیره ، مراقبه ی خودتون رو در حالت نشسته انجام بدید نه دراز کش . قبل از مراقبه با اب سرد وضو بگیرید خیلی هم خوبه . این ها امتحان کنید لطفا .
      در مورد هیپنوتیزم هم ما اصلا فعالیت و اطلاعاتی در این زمینه نداریم و این رو یک امر معنوی هم نمیدونیم که دغدغه جامعه باشه و بخوایم در موردش صحبت کنیم . میتونید از سایت ها و کتابهای دیگر در این زمینه اطلاعات کسب کنید .

    1. سلام سینا جان ، شما میتونید از سایت آپارات این ها رو دانلود کنید ، برای رفتن به سایت آپارات ، روی لوگو ، در هنگام پخش فیلم کلیک کنید .

    1. سلام دوست عزیز ، مانند شکل زیر عمل کنید .
      برای دانلود ویدیو ها ابتدا بر روی ارم اپارات کلیک نمایید
      سپس

دیدگاه ها بسته است.